« 日本語と英語―和英辞典より―(2) | Main | コメントにお答えする(13/2005) »

日本語と英語―和英辞典より―(3)

新和英大辞典第5版より引用
--------------------------------------------------------------------------------

わらう【笑う】 (warau)

1 〔喜びやおかしさで〕 laugh; chuckle; (微笑する) smile; grin; (大笑する) guffaw; laugh out loud; (爆笑する) burst out laughing [into laughter]; roar with laughter; (くすくす) giggle. [⇒わらえる]

静かに笑う laugh quietly

・力なく笑う laugh feebly

・けらけら笑う cackle; giggle; chortle

・楽しそうに笑う laugh merrily [jovially]

・声に出して笑う laugh (out) loud [aloud, loudly]

・腹をかかえて笑う hold [burst, split] one's sides with laughing; be convulsed with laughter 《at…》; shake [roll about] with laughter 《at…》

・おなかが痛くなるほど笑う laugh till one's sides ache

・涙が出るほど笑う laugh till one cries.

彼女はぱっと花が咲いたように笑った. She broke into a smile as if a flower had burst open.

・君は笑った顔が一番いい. You look (at) your best when you're smiling.

・彼が笑っているのを見たことがない. I've never seen him smiling.

・赤ん坊が私を見て笑うようになった. The baby has begun to smile at me.

・父は私をどなりつけたが目は笑っていた. My father shouted angrily at me, but his eyes were smiling.

・つらい経験もいつか笑って話せる日が来る. The time is sure to come when you will be able to laugh over those bitter experiences.

・この論争で最後に笑うのは私たちだ. It's us [We're the ones] that will come out victorious in this dispute.

・彼らの演技に観客はどっと笑った. Their comical performance set the audience roaring with laughter.

・これが笑わずにいられようか. How could I resist laughing at this?

・彼女が大まじめなのでつい笑ってしまった. I laughed in spite of myself [could not help laughing] as she was so serious.

・本人は真剣なんだからそんなに笑っちゃかわいそうだよ. Don't laugh at him so much because he is dead earnest.

・相手が社長だから笑うに笑えなかった. I had to force myself to hold back my laughter as I was dealing with the CEO.

・笑う門には福来る. Fortune comes to a merry home. | Laugh and be [grow] fat. 【諺】

・花笑い鳥歌う. The flowers gaily bloom; the birds merrily sing.

・春が巡り, 山笑うがごとくである. It is as if the mountains had come alive with the arrival of spring.

|

« 日本語と英語―和英辞典より―(2) | Main | コメントにお答えする(13/2005) »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/47849/4352262

Listed below are links to weblogs that reference 日本語と英語―和英辞典より―(3):

« 日本語と英語―和英辞典より―(2) | Main | コメントにお答えする(13/2005) »