« 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(1) | Main | 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(2) »

思い出の語彙(1)

私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(1)に列記した語彙の中で印象に残っている語彙

--------------------------------

( 1 ) abduct = kidnap

何と言っても北朝鮮が行った 拉致 → an abduction / a kidnapping  が忘れられません。

人を拉致 / 誘拐するは、take 人 away あるいは  kidnap / abduct

拉致被害者は an abduction victim / an abductee

拉致議連(公式名 → 北朝鮮に拉致された日本人を早期に救出するために行動する議員連盟) は the Parliamentary League for Early Repatriation of Japanese Citizens Kidnapped by North Korea.で、kidnap が使われています。

拉致疑惑は the suspicion of abducting Japanese citizens by North Korea あるいは ( a case of ) suspected abduction of Japanese citizens by North Korea

------------------------------

( 2 ) accord

当初は、この単語に与えるという意味があることを知りませんでした。

Certainly in our society teachers don't enjoy the respect that is accorded to doctors and lawyers.(Cambridge Advanced Learner's Dictionary より)

-------------------------------

|

« 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(1) | Main | 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(2) »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/47849/9262968

Listed below are links to weblogs that reference 思い出の語彙(1):

« 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(1) | Main | 私が覚えにくかった語彙群(塔以前)―(2) »