« チャールズ・ディケンズの語彙(6) | Main | 語彙強化に関する世間の議論(4) »

チャールズ・ディケンズの語彙(7)

On 2番目の部門 of the疑問、私は唯一述べることにする that ~でなければ 私がすぐに使い尽くす that部分 of 私の天質 ~の間に 私がまだ赤ちゃんであった、私はまだそれを受け継いではいない

On the second branch of the question, I will only remark that unless I ran through that part of my inheritance while I was still a baby, I have not come into it yet.

ふたつ目の疑問については、私は ― その資質を、ほんの赤子の時分に早々と使い尽くしていなかったとしたら、まだ受け継いではいない ― とだけ述べておくことにする。

run through - to use up an amount of something quickly (CALD)

come into sth - to receive money, land, or property from someone after they have died:
She'll come into quite a lot of money when her father dies.(LDOCE)

|

« チャールズ・ディケンズの語彙(6) | Main | 語彙強化に関する世間の議論(4) »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/47849/12823046

Listed below are links to weblogs that reference チャールズ・ディケンズの語彙(7) :

« チャールズ・ディケンズの語彙(6) | Main | 語彙強化に関する世間の議論(4) »